Kan een " renovatie" schuld verjaren?

Na vertrek uit mijn huurwoning in 1993 is de woning gerenoveerd; die kosten zijn op mij verhaald omdat de woning volgens de woningbouwvereniging al niet meer in de originele staat was..lang lang touwtrekken betaal ik sinds die tijd een klein bedrag per maand terug.. maar bij leven kom ik daar nooit meer van af..
Weet iemand of deze schuld ooit verjaart en zo ja hoe ik dat dan moet aanpakken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Door te gaan betalen heb jij je schuld reeds erkend..

Nu ben je bezig die schuld in te lossen. Het begrip 'renovatie schuld' bestaat niet. Verjaren zal het dus nooit.

Jij bent gewoon bezig te betalen volgens een afbetalingsregeling. Niets meer en niets minder.

Ik zie echter nog wel een klein 'gaatje' voor jou..

Als je een tijdje betaald hebt..laten we zeggen..twee jaar of zo..schrijf dan je woningbouwvereniging een heel nette brief waarin je verzoekt om kwijtschelding van het nog resterende bedrag omdat je slechts met heel moeite aan je betalingsverplichting aan hen kunt voldoen.

Je doet dan een beroep op de zogeheten hardheidsclausule en heel misschien wordt het bedrag jou geheel of gedeeltelijk kwijtgescholden..Proberen kun je het altijd, hè.. Succes hoor..

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Was de woningbouwvereniging nie verplicht om jou de kans te geven om de woning terug in originele staat te brengen?...
En daarbij, ze mogen jou de renovatie kosten niet laten betalen, hooguit enkel de kosten om het in oorspronkelijke stijl terug te brengen, geen renovatie!
Ik zou naar een advocatenkantoor gaan om daar een antwoord te vragen, ik vind het absurd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het uitgezocht toentertijd..zij stonden in hun recht omdat zij op de factuur geen renovatiekosten noemden maar herstelkosten..en in 1e instantie zou de nieuwe bewoner alles overnemen in de toenmalige staat maar die zag er later vanaf en ik was er al dus al uit toen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou dan lijkt me dat het hun probleem is hoor!! Als de nieuwe bewoner akoord is gegaan en later toch niet meer wilden hadden ze jou de mogelijk moeten geven alsnoh de woning in originele staat terug te brengen maar dat is niet gebeurd als ik het goed begrijp?! Ik zou idd juridische stappen ondernemen.
Voor huurcontracten die vóór 1 augustus 2003 zijn ingegaan gelden nog de oude regels.

Daarna zijn de regels een stuk versoepeld.
Je zou dat eens kunnen nagaan en daar na 10 jaar betalen een beroep op doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.woonbond.nl/